دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی شانگهای  رتبه اول را در بین دانشگاه‌های فنی مهندسی کسب کرد

 | تاریخ ارسال: 1402/5/31 | 


دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی شانگهای رتبه اول را در بین دانشگاه‌های فنی مهندسی کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیربه نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام: (ISC) در رتبه‌بندی منتشر شده در سال ۲۰۲۳ شانگهای، ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند، ۱۰ دانشگاه از ایران حضور داشته و دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و صنعتی امیرکبیر رتبه های اول تا سوم ایران را کسب کرده اند.

در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه ۴، صنعتی شریف رتبه ۵، تربیت مدرس رتبه ۶، فردوسی مشهد رتبه ۷ و دانشگاه علم و صنعت  رتبه ۸ را کسب کردند.

بدین‌ترتیب؛ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی شانگهای رتبه اول را در بین دانشگاه‌های فنی مهندسی کسب کرد و موفق شد در بازه رتبه‌ه­ای ۷۰۰-۶۰۱ رتبه سوم ایران را کسب کند. 

رتبه­‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه­‌بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می‌­شود. این رتبه‌بندی برای اولین بار در سال ۲۰۰۳، در سطح بین‌المللی منتشر شد و از آن سال به بعد به‌طور سالانه به روز می‌شود.

در رتبه بندی منتشر شده در سال ۲۰۲۳ شانگهای، ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند که دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد و موسسه MIT از ایالات متحده به ترتیب رتبه­‌های اول تا سوم را از آن خود کرده اند.