کسب مقام دوم مسابقات ملی پایان نامه های سه دقیقه ای توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 | تاریخ ارسال: 1402/8/1 | 

«مینا ملکی» دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هفتمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه‌دقیقه‌ای موفق به کسب مقام دوم شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: در هفتمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه‌دقیقه‌ای مینا ملکی دانش آموخته دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام دوم این دوره از مسابقات شد.
پایان نامه این دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان تمایز استخوانی سلول های بنیادی مزانشیمی در داربست هیدروژلی با قابلیت رهایش اکسیژن و یون منیزیم است که با راهنمایی دکتر اکبر کارخانه به سرانجام رسیده است.
در این پروژه با تاکید بر استفاده از مواد طبیعی مثل پیله ابریشم و نوعی جلبک دریایی، هیدروژل تزریق پذیر و با قابلیت پرینت سه بعدی تهیه شد که به دلیل وجود میکروذرات هوشمند، قابلیت انتشار اکسیژن و یون منیزیم به شکل کنترل شده را داراست. این قابلیت منجر به تمایز سلول های بنیادی به سلول های استخوانی برای تولید بافت استخوان در  بخش از دست رفته استخوان که به دلایلی مثل سرطان استخوان ، سوانح و یا علل ژنتیکی است، می گردد.
پیشتر، این پایان نامه در مسابقات پایان نامه سه دقیقه ای دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق به اخذ مقام اول گردیده بود.
  مرحله نیمه‌نهایی و فینال هفتمین دوره مسابقات ملی «پایان‌نامه سه دقیقه‌ای» با تاکید بر سه محور محتوای غنی پایان نامه‌ها، قابلیت تجاری‌سازی و ارائه مناسب و در زمان تعیین شده، در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

تصویر لوح‌ها را در ادامه ملاحظه نمائید: